بلاگ

مراحل روتین پوستی صاحارا

محصولات مراقبت از پوست صاحارا

داشتن پوستی سالم فقط به ژنتیک فرد مربوط نخواهد بود، در واقع عادت های روزانه شما تاثیر به سزایی بر آنچه در آینه می‌بینید دارد و مجموعه صاحارا با تجربه و تخصص کارشناسان خود سعی دارد روتین پوستی خود را برای پوست های مختلف ارائه نماید.

پوست سالم یک شبِ به وجود نخواهد آمد، داشتن یک روتین پوستی مناسب پوست و منظم که سبب سلامت پوست، تقویت سیستم دفاعی پوست و به حداقل رساندن لک و جوش بسیار ضروری است.

بهترین روش مراقبت از پوست و روتین پوستی پیست

برای انتخاب یک روتین مراقبت از پوست، توصیه می‌کنیم که با  متخصص خبره پوستی و یا مشاوران تخصصی فروش لوازم آرایشی صاحارا مشورت کنید که با توجه به نوع پوست و لزوم استفاده محصولات پوستی، بهترین روتین پوستی را به شما پیشنهاد بدهند.

برای مشاهده محصولات پوستی و مراقبت از پوست کلیک نمایید.

قوانین کلی مراقبت از پوست

اولین قانون کلی برای استفاده از محصولات پوستی در این است که؛ انتخاب محصولات پوستی را از نازک‌ترین تا ضخیم ترین طبقه بندی کنید.

در این صورت مطمئن خواهید شد که محصولاتی با فرمول‌های سبک وزن ابتدا جذب پوست می‌شوند و سپس محصولات غنی تر و ضخیم تر جذب پوست می‌شوند.

زمانی که از محصولاتی با فرمول غنی تر و سنگین تر استفاده شود، جذب محصولات بعدی که می‌خواهید استفاده کنید به دلیل مسدود شدن انجام نخواهد شد.

برای مثال زدن یک لایه سرم روی مرطوب کننده آن سرم را تقریباً بی اثر می کند، زیرا زمانی که یک مانع انسدادی وجود دارد، سرم نمی تواند به پوست شما نفوذ کند.

روتین پوستی عمومی یا ابتدایی شامل استفاده از شوینده(پاک کننده)، مرطوب کننده و ضدآفتاب است.

این روتین ابتدایی پوست شما را کاملا تمیز، آبرسانی و در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند، علاوه بر آن استفاده از محصولات آرایشی کمتر خطر تحریک و حساسیت پوستی شما را کاهش می‌دهد.

اما اگر می‌خواهید محصولات بیشتری را در روتین پوستی خود داشته باشید،؛ می‌توانید از دستور عملی که مشاوران تخصصی فروشگاه لوازم آرایشی صاحارا که برای شما تهیه کردند استفاده کنید.

روتین پوستی مراقبت از پوست

سطح پوست به طور مداوم در معرض عوامل مضر محیطی قرار دارد در نتیجه سبب ایجاد عیوب پوستی، خستگی پوست، چین و چروک، لک های تیره، جوش و … خواهد شد. بنابراین پوست را باید به طور روزانه تمیز نگه دارید.

پاکسازی پوست، پوست شما را برای مراحل بعدی در روتین مراقبت از پوست شما آماده می کند ، به این معنی که محصولاتی مانند مرطوب کننده شما بهتر  تاثیر خواهد گذاشت.

میسلار واتر

ابتدا پوست خود را با پد آغشته به میسلار واتر کاملا تمیز کنید تا مواد آرایشی و آلودگی ها از سطح پوست پاک شوند.

اگر به طور روزانه آرایش چشم دارید، حتما برای پاک کردن آرایش چشم از میسلار واتر استفاده کنید. چند دقیقه پدپنبه‌ای را روی آرایش بدون اعمال فشار نگه دارید، تا آرایش چشم راحت تر پاک شود.

شوینده یا فوم شوینده

از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید. برای استفاده از شوینده، ابتدا پوست خود را مرطوب کنید بعد با نوک انگشتانتان شوینده را به تمام سطح پوست بزنید و شروع به ماساژ دادن کنید و بعد با آب ولرم رو به سر بشویید. شوینده‌های پوستی علاوه بر پاکسازی، PH پوست را متعادل نگه می‌دارد.

تونر

تونر مناسب با جنس پوست خود انتخاب کنید. باید تونر را به تمام پوست بکشید تا آلودگی اضافه یا آرایش باقیمانده از سطح پوست کاملا پاک شود. همچنین تونر PH و چربی پوست را تنظیم می‌کند. پوست های مستعد جوش با استفاده از تونر چربی اضافه پوست و جوش هاشون کنترل می‌شود.اگر تونر شما ویژگی لایه برداری دارد، به این معنی است که سلولهای مرده پوست را با مواد تشکیل دهنده مانند اسید گلیکولیک از بین می برد.

سرم

صبح زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم حاوی آنتی اکسیدان ها مانند سرم ویتامین C است، زیرا پوست شما را از رادیکال های آزاد که در طول روز با آنها روبرو خواهد شد ، محافظت می کند. شب زمان خوبی برای استفاده از سرم های مرطوب کننده حاوی اسید هیالورونیک است که باعث می شود پوست شما در شب خشک نشود ، به خصوص اگر از محصولات ضد پیری یا ضدجوش استفاده می کنید که می تواند پوست را تحریک و خشک کند. سرم ها همچنین می توانند حاوی لایه برداری مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی باشند.

همیشه به یاد داشته باشید: سرم های برپایه آب باید زیر مرطوب کننده باشند و سرم های بر پایه روغن باید بعد از مرطوب کننده اعمال شوند.

مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده در هر روتین مراقبتی از پوست روزانه بسیار مهم است، مرطوب کننده ها به محافظت از پوست شما در برابر از دست دادن رطوبت کمک می کند. مرطوب کننده ها معمولا حاوی ویتامین E ، گلیسیرین ،ویتامین B5 و روغن بذر می‌باشند که مرطوب کننده های خوبی برای پوست شما هستند.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده، مرطوب کننده را بین کف دست یا انگشتانتان گرم کنید و سب به پوست صورت بزنید.

ماسک و لایه برداری

در صورتی که فرصت بیشتری برای انجام روتین پوستی خود در طول روز دارید، این مرحله بسیار عالی است ولی لزوما از مراحل اصلی روتین پوستی نمی‌باشد. اگر پوستی از نوع چرب دارید، استفاده از یک ماسک زغال تمیزکننده بسیار برای شما مناسب است چرا که به کوچک شدن منافذ، پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می‌کند.

اسکراب ها حاوی ذرات ریز به آرامی سلولهای مرده پوست را از بین می‌برد و پوست روشن تر می‌شود.

کرم روز

کرم روز باید مناسب جنس پوست باشد. کرم روز شامل آبرسان، روشن کننده، کنترل کننده چربی، محافظت کننده پوست در برابر رادیکال های آزاد و دارای ضدآفتاب با spf های متفاوت است که در نتیجه استفاده سبب شاداب شدن پوست و کاهش چین و چروک پوستی خواهد شد.

کرم دور چشم

برخی از قسمت‌های پوست دارای پوستی نازک تر است که به مراقبت بیشتری نیاز دارد. پوست اطراف چشم هفت برابر نازک تر از سایر نقاط پوست است. استفاده از کرم دور چشم نه تنها سبب ترمیم پوست، ضخیم شدن پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود بلکه خطوط ریز و چین و چروک، دایره های تیره اطراف چشم و پف چشم را نیز کاهش می‌دهد.

دو بار در روز ، صبح و شب از کرم دورچشم استفاده کنید.

کرم شب

از ویژگی کرم های شب خاصیت ترمیم کنندگی و مغذی بودن آن است. در هنگام خواب به دلیل استراحت پوست بهترین زمان استفاده از کرم های شب است که با تغذیه کامل پوست از خشک شدن پوست هنگام صبح جلوگیری می‌کند. همچنین دارای خاصیت ضدچروکی، جوانسازی و نرم شدن پوست خواهد شد.

کرم ضدآفتاب

آخرین و مهم ترین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست در روز، محافظت از پوست در برابر آفتاب است. استفاده مداوم و روزانه از ضد آفتاب به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضری که به تحریک پوست، پیری زودرس پوست و تشکیل برخی سرطان های پوست کمک می کند. در تمام طول سال، از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع یا مرطوب کننده SPF استفاده کنید تا از پوست خود در برابر قرار گرفتن در معرض آن محافظت کنید.

اگر مرطوب کننده شما حاوی SPF  نباشد، حتما باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

20 دقیقه قبل از قرارگرفتن در معرض نور خورشید ضدآفتاب خود را بزنید.

محصولات مراقبت از پوست صاحارا

نکات ویژه استفاده از محصولات پوست در روتین پوستی

  • افرادی که دارای پوست کاملا خشک و دهیدراته دارند می‌توانند از آبرسان مناسب پوست استفاده کنند.
  • استفاده از آبرسان در روتین پوستی قبل از زدن کرم روز باید مصرف شود، بعد از کرم آبرسان 10 دقیقه مکث داده شود بعد کرم روز را روی پوست بزنید و شب قبل از زدن کرم شب باید آبرسان را استفاده کنید.
  • آبرسان را روی 2 مرتبه صبح و شب قبل از کرم روز  و کرم شب استفاده کنید.
  • افرادی که تمایل دارند جدایی از کرم روز، از ضدآفتاب نیز استفاده کنند باید بعد از زدن کرم روز 10 دقیقه مکث بدهند و بعد ضدآفتاب را بزنند.
  • افرادی که مشکلات پوستی از قبیل لک، دهیدراته بودن، جوش، منافذ باز و… دارند می‌بایست در روتین پوستی خود قبل از زدن کرم روز ابتدا سرم پوستی خود را بزنند و بد از مکث 10 دقیقه ای کرم روز خود را استفاده کنند.
  • سرم های درمانی را روزی 2 مرتبه صبح و شب قب از زدن کرم روز یا کرم شب استفاده کنید.
  • فقط سرم های دارای رتینول را باید شب در تاریکی و بدون نور استفاده کنید.

بهترین محصولات آرایشیاورجینال برای برنامه روتین پوستی

نوشته های مشابه